روش رفتار حرفه ای در موقعیت های دشوار

با این احساس مقابله کنید

چیزی که مهم است این است که یاد بگیرید چطور این احساس را در خود کنترل کرده و در این موقعیت‌های خطرناک چه بکنید. با این که می‌دانید فرد مقابل حرف اشتباهی زده است، به جای ترک گفت‌وگو باید سعی کنید که فرد مقابل را متقاعد کنید. برای مثال وقتی در یک مراسم ترحیم به دوست‌تان تسلیت می‌گویید و او می‌گوید: نگران نباش، من خیلی هم به او نزدیک نبودم. شما چطور جواب می‌دهید؟ در مهمانی‌های فامیلی هم ممکن است از این اتفاقات بیفتد و یکی از بستگان سوالات زیادی در مورد هدیه‌ای که آورده‌اید بپرسد. با این رفتار چطور برخورد می‌کنید؟ خوشبختانه، راه حلی برای این موقعیت‌ها داریم. این نکات را بخوانید تا یاد بگیرید که در این موقعیت‌های ناراحت‌کننده چطور رفتار کنید.

کسی از شما تعریف و تمجید می‌کند

سه ماه است که در ساعات بین کاری‌تان به باشگاه رفته و ورزش می‌کنید و کم‌کم ماهیچه‌هایتان دارند روی فرم می‌آیند. می‌دانید که ظاهر خوبی پیدا کرده‌اید. دوستی قدیمی را می‌بینید. او سریعا متوجه تغییرات فیزیکی شما می‌شود و صادقانه مشغول تحسین کردن و تعریف کردن از شما می‌شود. اما شما فرد خجالتی و متواضعی هستید و نمی‌دانید که چطور پاسخ این دوست را بدهید.

چه بگویید: گاهی یک جواب ساده بهترین جواب است. در این موقعیت هم وضع به همین منوال است. جواب ساده‌ای مثل یک «متشکرم» کوتاه می‌تواند کارتان را آسان کند. هنگام گفتن این جمله در چشمان دوست‌تان نگاه کنید تا تاثیر بیشتری بگذارد. می‌توانید این تشکر را کمی بیشتر آب و تاب داده و کمی شکسته نفسی کنید. آهسته پشت دوست‌تان را نوازش کرده یا از سایر حرکات دوستانه استفاده کنید تا بفهمد که تعریفش را جدی گرفته‌اید. در آخر برای این که این تمجید را به موضوع بحث بکشانید می‌توانید کمی در مورد این تغییرتان یا این که چطور وزن کم کرده‌اید با او صحبت کنید. این باعث می‌شود که دوست‌تان تصور کند موضوع کاملا مهمی را متوجه شده است.

روش صحیح همدردی

به دوستی تسلیت می‌گویید یکی از بدترین موقعیت‌ها وقتی اتفاق می‌افتد که دوستی یکی از بستگان نزدیکش مثل مادر یا پدرش را از دست می‌دهد. شما می‌خواهید دوست‌‌تان را مطمئن کنید که آنجایید و حاضرید هر کاری انجام دهید تا ناراحتی او کمتر شود. اما نمی‌دانید که او چطور با این مشکل کنار می‌آید و نمی‌خواهید مرزها را از بین ببرید. احساس همدردی با دوستان در چنین موقعیت‌هایی کار ساده‌ای نیست. چطور برای ابراز آنچه در فکرتان است کلمه‌ها را پیدا می‌کنید؟

چه بگویید: بهترین راه این است که صادق باشید. تماس‌های دوستانه (مثل بغل کردن، دست روی شانه فرد گذاشتن و…) می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. لازم نیست از روی چاپلوسی و ریاکاری با او درد و دل کنید. چیزی بگویید که واقعا به آن فکر می‌کنید. اگر واقعا به آن اعتقاد دارید بگویید: «هر وقت خواستی من پیشت هستم» اما اگر واقعا نمی‌توانید این کار را انجام دهید گفتن ساده «متاسفم، همدردی من را بپذیر» کفایت می‌کند. همین که در مجلس ترحیم شرکت کرده‌اید نشان‌دهنده این است که به او اهمیت می‌دهید. در این موقع از سوال کردن ابا نداشته باشید. در مورد ترتیب دادن مجلس ختم و این مسائل از او سوال کنید تا کمی از ناراحتی او کم شود. سعی کنید هرچه می‌توانید انجام دهید تا کمی از ناراحتی‌های او کم کنید. از گفتن جمله‌های کلیشه‌ای مثل «زندگی خوبی داشت» خودداری کنید. این جمله‌ها در آن شرایط بی‌معنا هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: روانشناسی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393برچسب:, | 15:24 | نویسنده : C A R B O N |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ستاره مادرید